Kiedy nasza reklama jest skuteczna? Gdy realizuje nasz wcześniej założony cel.

Celem reklamy może być na przykład:

  • Zwiększenie sprzedaży usług czy produktów. To największe marzenie każdego reklamodawcy. Po to przecież wydajemy fundusze, a właściwie „inwestujemy je”, aby otrzymać zwrot w postaci zwiększonych obrotów.
  • Zapis na biuletyn elektroniczny. Biuletyn daje okazję przypominania się potencjalnym klientom. W ten sposób mamy możliwość wysyłać im bieżącą ofertę, informacje o nowościach i tym podobne.
  • Pobranie katalogu produktów czy innego materiału informacyjnego. Podobnie jak zapis na biuletyn może być pretekstem do budowania relacji z klientem i utrwalania jej później.
  • Wypełnienie ankiety, gdy chcemy poznać opinię użytkowników produktu, lub poznać rzeczywiste potrzeby rynku w danej niszy.
  • Zwiększenie świadomości marki. Reklama jest zapamiętana a wraz z nią nasza marka. Ta opcja w natłoku informacji i ogromnej konkurencji jest najbardziej kosztowna. Pozwalają sobie na nią największe firmy przeznaczając ogromne budżety. Firmy czy konkretne produkty stają się widoczne niemal wszędzie. Proszki do prania, środki farmakologiczne, ubezpieczenia… doskonale to znamy choćby z telewizji i… choć mamy poczucie, że tych reklam nie lubimy, są one często skuteczne. Mogą przekładać się na zwiększoną sprzedaż reklamowanych produktów.

Aby dowiedzieć się, czy nasza reklama jest skuteczna, musi być przede wszystkim mierzalna. Nie możemy dowiedzieć się, czy dobrze zainwestowaliśmy pieniądze, ani tym bardziej czy przynoszą one zwrot, jeśli nie możemy zmierzyć podstawowych parametrów:

  • czy nasz przekaz w ogóle został wysłany do szerszego grona odbiorców, w tym naszych potencjalnych klientów,
  • ile osób z grupy potencjalnych zainteresowanych widziało nasz przekaz,
  • ile osób zwróciło uwagę i zatrzymało się na dłużej przy naszym przekazie,
  • ile osób wykonało zamierzoną przez nas akcję (ile było konwersji).
masz pytania zadzwoń tel +48795000325
wiem gdzie są Twoi klienci

Popularne wpisy

Ostatnio dodane: