Reklama w wyszukiwarce jest podstawowym formatem reklamy internetowej, który należy stosować, jeżeli chcemy dotrzeć bezpośrednio do osób szukających naszych produktów czy usług.
Reklama w wyszukiwarce wyświetla się na zasadzie pokazywania wyników dopasowanych do słów kluczowych wpisanych w Google oraz innych mniejszych wyszukiwarkach bazujących na Google (Onet, Gazeta.pl, Interia itp.)
Tu precyzyjnie trafiamy do naszej grupy docelowej, możemy zdefiniować nawet i kilka tysięcy słów kluczowych, na które chcemy być widoczni.
Reklama w Google to najbardziej przyjazna forma reklamy w internecie
Jej główne zalety:
- bardzo skuteczna – trafia do osób mających intencje zakupowe,
- efekt pojawia się niemal natychmiast, zaraz po zatwierdzeniu reklam pojawiasz się w internecie. Dzięki temu użytkownicy poszukujący Twojego produktu/usługi łatwo trafią na Twoją stronę,
- pozwala precyzyjnie mierzyć wyniki i opłacalność kampanii,
- precyzyjnie kierowana i dopasowana do zainteresowanych: trafiamy do potencjalnych odbiorców szukających właśnie teraz informacji o konkretnej usłudze/produkcie, w danej lokalizacji geograficznej,
- przyjazna dla adresata, brak agresji – pojawia się dopiero wtedy, gdy osoba zainteresowana szuka informacji (pozytywna reakcja zainteresowanego na otrzymane wyniki zapytania).
- płacimy tylko za wyniki, gdy nie ma kliknięcia – nie płacimy.
- stawki niskie w porównaniu do innych mediów reklamowych.
- można elastycznie regulować budżet wydawany na kampanię, sam decydujesz o wydatkach. Ja tylko doradzam optymalne warianty,
- można ustawić konkretną liczbę wyświetleń, po których reklama już nie będzie wyświetlać się internautom,
- mechanizm ochrony Twoich pieniędzy zabezpiecza przed nieuczciwym działaniem konkurencji i „wyklikaniem” budżetu,
- można prowadzić kampanie na całym świecie, w dowolnym języku.